تابلو ایزوله, تابلو ایزوله x-ray

ایزوله کردن برق مصرفی از خطوط برق شهری

ایزوله کردن برق مصرفی از خطوط برق شهری

ایزوله کردن برق مصرفی از خطوط برق شهری

چرا ایزولاسیون برق شهری؟

    از آنجا که سیم نول در خطوط انتقال برق شهری با زمین (ارت) هم پتانسیل می باشد، در صورت اتصال یا برخورد سیم فاز با بدن انسان، جریان برق از طریق بدن به زمین برقرار شده و باعث برق گرفتگی و سوختگی می شود. این خطر در محیط هایی مانند اتاق عمل جراحی و بخش های ویژه بیمارستان ها که بدن انسان در تماس مستقیم با تجهیزات برقی و الکترونیکی است ،و همچنین در محیط های مرطوب و خیس در صنایع، دامداری ها، کشتارگاه ها، سردخانه ها، اماکن ورزشی و مسکونی و غیره تشدید می گردد.

    تاکنون در برخی از صنایع و بیمارستان ها لزوم استفاده از ترانس های ایزولاسیون جهت جلوگیری از برق گرفتگی و سوختگی و سایر خطرات مطرح بوده و به طور محدود استفاده می‎شده است. علاوه بر این استفاده از دستگاه های متعدد در محیط هایی مانند بیمارستان‎ها لزوم استفاده از این محصول را بیشتر آشکار می سازد.

به عنوان مثال در یک اتاق عمل دستگاه‎های مانیتور قلب، الکتروکاردیوگرافی، کاترهای الکترونیکی، دستگاه شوک الکتریکی، ونتیلاتور و … بطور همزمان استفاده می‎شود که در صورت بروز مشکل در برق مصرفی هر کدام از دستگاه ها، برق اتاق عمل قطع می شود و همه دستگاه ها خاموش می شوند.

همچنین عیب یابی کل سیستم مشکل بوده و باید تمام دستگاه ها از مدار خارج شوند تا عملیات عیب یابی انجام شود. در این صورت خطر اصلی متوجه بیمار خواهد بود. دلایل ذکرشده و مشاهدات و شناسایی مشکلات، دستگاهی را ضروری می سازد که خطر برق گرفتگی و سوختگی و مرگ ناشی از آن را کاهش داده و باعث افزایش امنیت جانی و مالی در محیط های مذکور شود.

مشخصات فنی دستگاه

عملکرد تابلو ایزوله برق بلوط طلایی

    اطلاع از میزان لحظه‎ ای توان مصرفی و امپدانس خطوط برق نسبت به زمین، جریان نشتی و جریان خط ارت و اطلاع رسانی به مسئولین به منظور ایمنی بیماران و کاربران از خطر برق‎ گرفتگی, لازم و ضروری است.

     در صورت اتصال کوتاه شدن خطوط برق به زمین و یا کاهش امپدانس این خطوط نسبت به اتصال زمین، ویا افزایش جریان ارت از یک حد مشخص، دستگاه آلارم صوتی و تصویری تولید می ‎نماید. همچنین اگر توان مصرفی از درصد مشخصی (به طور معمول 80%) از توان نامی ترانس بالاتر رود، دستگاه تولید آلارم خواهد کرد.

    در اتاق‎های عمل و بخش های ویژه بدلیل اینکه نباید به هیچ عنوان برق قطع شود؛ بنابر این ما اجازه مصرف 80% از توان دستگاه را به کاربر می دهیم و 20% باقیمانده با آلارم و اعلام خطر همراه خواهد بود تا در صورت اضافه بار سیستم برق قطع نشود.

با مانیتور شدن شرایط ایزولاسیون، سلامت خطوط انتقال برق و تجهیزات برقی و ترانس ایزولاسیون تضمین خواهد شد. و قابلیت شبکه شدن چندین تابلو ایزوله با هم ، این امکان را به مسؤلین می دهد که از اتاق تاسیسات کلیه تابلو ها را همزمان کنترل نمایند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *